20101031

Oxford!

Den lediga lördagen spenderades i Oxford med Karin, vi gick en guidad tur, som var en ren besvikelse, sen shoppade vi fort som sjutton för affärerna stängde. På kvällen drog vi sedan till Cirencester och träffade Linn (au pair från Norge som bor här i närheten), och satt på en bar och pratade i några timmar.




På väg mot Oxford.





Ehm, någon som ser tanklocket på denne mans bil?
Inte?
Kan bero på att det är på andra sidan bilen, meeeen slangen räckte visst till den sidan också...







Oxford
Park&Ride är en bra uppfinning
man parkerar utanför staden gratis, betalar 2.20 pund på en buss och hamnar då mitt i city, bussbiljetten gäller hem också, istället för 4 pund i timmen i city.





Vi tror de studerade musik,
om inte så borde de verkligen göra det,
grymt bra var de!






Detta hus har alltid stått där tydligen, sedan Oxford grundades.





Härlig snubbe!





Ett av alla 38 College i Oxford,
man fick inte gå på gräset, hur sugen blev man inte på att gå på det då?






Karin med vår härliga Guide i bakgrunden 
(äldre damen i beige)








Någonstans i detta hus (som fortsätter bakom kameran)
ligger biblioteket som biblioteksscenerna i Harry Potter är inspelade i. Och även sjukhusdelen där Harry är i första och andra filmen.





Christ Church College, ännu en del av Oxford som använts till Harry Potter inspelning.





Nämligen detta ställe!
Harry Potter & the Philosopher's Stone, scenen i slutet då Harry träffar Hermione och Ron igen, efter att han legat i Sjukhusvingen.




Och här är trappan dom står och väntar i, i början av samma film, där Draco presenterar sig för Harry och Neville hittar sin padda igen, detta är alltså trappan man ser till vänster på bilden innan.








Matsalen som är inspirationen till matsalen i Harry Potter-filmerna.












Idag så insåg jag att det viktigaste jag skulle fixa igår, det hade jag glömt, en plånbok! Så det blev Cirencester där jag hittade finaste plånboken, meeeen den fick inte plats i handväskan, så det blev en handväska också. Sedan kom Karin och Linn dit, så vi käkade lunch, och letade grejer som dom ska lägga i Skokartonger och skicka till behövande barn som julklappar runt om i världen.
 Mysigaste Impulsköpet hitills, Primark stängde om 5 min, jag köpte denna utan att prova!

Handväska och Plånbok, Nöjd tjej? Oh ja!

och idag ställde man tillbaka klockan en timme, när insåg jag det? Jo när jag blev informerad om det klockan 11, då jag trodde klockan var 12, Wihooo! en timme till att spendera någonstans!

Men nu ska jag diskutera väsentliga saker med Frida via msn, sedan organisera alla filer på datorn och hårddisken, sedan gå och sova! Lots of Love!

p.s har köpt årets första julklapp också!

4 kommentarer:

  1. Måste börja med att säga att jag tyckte det blev en riktigt lyckad dag i Oxford. Ok Guidningen var väl kanske inte vad vi hade önskat men nu har vi gjort det :)
    Jag älskar verklien Oxford. Oxford är städernas stad :)
    Det hade nästan varit roligt att se dig gå på gräset och fått se vår Guide tackla ner dig, haha. Men förseten hon hade ju ett dåligt knä. Så hon hade väl ringt till sitt barnbarn i USA som studerade till Läkare, så han hade kommit och tacklat bort dig från gräset.

    Karin A

    SvaraRadera
  2. Aaah!!!!!! Fett coolt det där med Harry Potter placen!:D

    SvaraRadera
  3. Karin: Vad sägs om en till tripp til Oxford bara för att gå på gräset? ;) AHHHH!!! Jag är på den Idén!!!
    Emma Pemma! Jag ska visa dig allt jag sett när du kommer hit! :D

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa vad du har för dig i din blogg! och vilken snygg kofta från primark!
    Hoppas allt är bra där borta:) kram alex

    SvaraRadera