20101016

As requested, here's more pictures

Igår var det Halloween party i skolan för de två äldsta barnen, och jag fick äran att följa med dom, det var kul att se, och sjukt bra musik, eller? Disney Channel musik mest, blandat med Lady Ga Ga, Spice Girls, Abba och Michael Jackson.
Mellan-tjejen skulle självklart vara utklädd till en katt, och efter att hon fått sin riktiga kattsminkning lekte hon lite extra med Halloweensminket Vanessa köpt.
Äldsta tjejen skulle vara en häxa, så jag fick måla spindelnät på hennes kind.

 Mammorna som fixat iordning rummet där partyt var, hade gjort ett riktigt bra jobb, och med allt runtomkring också 

Igår kväll efter partyt jobbade jag igen, Babysitting. Vanessa och Michael var iväg på middag hos grannarna, och allting gick jättebra. Jag såg till så att äldsta tjejen släckte lampan, sedan satt jag och kollade på TV, på min nya favorikanal: Comedy Central, 2 1/2 men maraton!
I alla fall, sedan bestämde jag mig för att gå och lägga mig när klockan var typ kvart över 12, så när jag precis var klar med tandborstning, och satt på mig pyjamas så hör jag mellan-tjejen skrika och gråta, sedan stämmer yngsta tjejen in också. Springer ner för min trappa och upp till mellan-tjejens rum, och försöker trösta henne så gott det gick, sedan kom äldsta tjejen ner också, gråtandes. Så då fick jag sitta i mellan-tjejens säng och trösta tjejerna, och säga att "mamma kommer hem snart, allting är okej, ni behöver inte oroa er", och det funkade riktigt bra faktiskt, fast yngsta tjejen skrek fortfarande på övervåningen, men jag kunde inte lämna de andra två gråtandes. Som tur var kom Vanessa och Michael hem då, så då lugnade mellan-tjejn ner sig tillräckligt så hon i princip somnade.


Otroligt vackert väder när jag vaknade i morse, på första lediga dagen,
så då blev det ut och springa lite, riktigt härligt! men jag sprang lite vilse, och en kort löprunda blev hela 54 minuter, wow!


Mitt lilla rum


Min Byrå, med de enda två av mina foton jag hunnit sätta upp än så länge.


Dom byter inte namn på grejerna på IKEA bara för att det är utomlands ser jag.


Min riktigt sköna säng! Stor är den också.






Mitt Badrum, kolla dörren!



Så idag är min första lediga dag här, och ska strax åka iväg till Karin och hänga med henne, tills hon ska sitta barnvakt åt en annan familj än den hon jobbar hos.
Puss hej


5 kommentarer:

  1. Jättebra att du lägger upp bilder, det ser inte helt fel ut! Roligt att du trivs! puss och kram

    /IDA

    SvaraRadera
  2. Ser ju väldigt härligt ut, hade du inte någon kompass med dig Kram
    /Rökeboborna

    SvaraRadera
  3. Mamma och Pappa2010-10-16 18:53

    Tv på rummet och 2 1/2 men marathon, det är lite lyxliv du har!

    SvaraRadera
  4. Mamma och pappa: jooo, TV på rummet är väll najs, har dok aldrig testat den, tydligen har jag inte lika många kanaler på den, så det är bättre tv nere, och stöööööööörre! (mycket större än våran!)

    SvaraRadera
  5. Åh duracell va jag saknar dig! Ser att allt verkar bra i alla fall, :) Lev loppan nu så hörs vi! Jag skaffar Skype snart! <3<3<3<3<3

    SvaraRadera