20101012

Day 1

En dag här, och det har varit en väldigt händelserik dag kan man säga.
Började med att jag såklart var totalt lost på Heathrow, kan någon förklara för mig varför det finns två Level 3, varav den ena är den andras Level 5?
Anyways, Efter att slutligen hittat Vanessa (mamman i familjen), så hör man i högtalarna: "The owner of a silvery BMW with registration number..." Me dmin tur så var det självklart Vanessas bil, så hon var nära på att bli arresterad, för att hon först och främst  ställt sig där man tydligen inte fick stå och sedan för att det var något som inte var registrerat, eller saknade. Men Polismannen var tvungen att åka till en hemsk Olycka, så vi kom undan med parkeringsböter på 40 Pund.
Efter det bar det av "hem", typ en timme i bil, sedan snabbshopping (tro mig, det var verkligen snabbshopping av högsta grad) av mat, sedan till det väldigt fina huset.
Så nu har jag träffat alla tre barnen, varit med i skolan och hämtat dem, packat upp alla mina grejer i mitt rum, sett till så att varken inget av barnen mosade min dator, insett hur mycket dom älskar sweets.
Familjen är verkligen underbar, Vanessa är verkligen jättesnäll och jag behövs inte jätteofta under en dag, så jag har tid att typ gå någon kurs på något college (Förhoppningsvis någon form av fotokurs), eller bara vara med folk runtomkring.
Nu däremot ska jag försöka sova tror jag, gick ju upp halv 5 i morse, vilket blir 17 timmar till typ nu.
Och Imorn ska jag köra bil för första gången i detta land, inte lite nervös? Men jag har i alla fall Karin med mig då, en Svensk tjej som är Au Pair i en kompisfamilj till "min" familj, hon ska visa mig runt och så.

God natt, sov gott och lite fler bilder kommer nog upp imorn!

5 kommentarer:

  1. Hanna (från KTH ;-))2010-10-13 19:36

    Åh va spännande! =D Vilka minnen jag får när jag läser ditt inlägg haha.
    Hoppas att går bra med körningen osv osv. =) Första veckan lär kännas evighetslång med allt nytt, verkligen kul! *tumme upp*

    SvaraRadera
  2. Nice. Kul att höra att det känns bra. Lycka till framöver.

    SvaraRadera
  3. Hanna (från KTH :P): Körde för första gången idag, riktigt obehagligt, men det är väll något man komer börja lära sig, hoppas jag :D Hoppas du har det riktigt bra på KTH :)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa i din blogg, det får man göra varje dag hädanefter. Det verkas som det är en trevlig familj du har kommit till. Farfar skjöt en ärl igår. Ta det försiktigt när du ska ut och köra.

    SvaraRadera
  5. Hanna (från KTH ;-))2010-10-16 22:14

    Hehe, I know the feeling. ;-) Men jag lovar det kommer kännas bättre fortare än du tror.
    Verkar som det stadgar sig bra, toppen! =D Och jo då KTH går bra, önska mig och Alexandra lycka till på tisdag, första mattetentan.... Ha det!

    SvaraRadera