20101020

Jobb, Spotify och Järnbrist?

Idag har jag jobbat en del, och det är inte ens Tea time än, men Vanessa skulle iväg till Oxford tillsammans med sin vän Sophie, för att shoppa lite, och kände att det skulle bli för jobbigt att ta med sig yngsta tjejen, så hon stannade hemma med mig, medans de andra barnen åkte med.

Vi (läs hon) lekte med min iPod när den laddade i datorn, vi lyssnade på musik på spotify, och jag har nu hittat tre låtar som hon gillar:
Den första 
Den andra  (min nya favoritlåt btw)
och till slut: 
Den tredje
Sedan så lagade vi lunch (Spagetti och köttfärssås), och sedan var det Nap time, vilket betyder ett skrikandes och gråtandes barn, som man ska lämna i hennes säng, känns fortfarande lite jobbigt, men annars somnar hon aldrig,och hon behöver sömnen, så.
Då fick jag i alla fall lite ledig tid, så jag tittade på Vampires suck, så sjukt rolig film alltså, hilarious!
Sen blev det senaste avsnittet av How I met your mother också, sjukt kul.
Lite bilder igen:

 Jag gillar den Engelska naturen
Min nya favoritplats utsikt, på en av alla Public Footpaths som finns här, riktigt härligt


Sötaste klubban ever, although it's a chocolate one, but it's still cute, 
köpte den i Cirencester igår. där jag även lyckades hitta 4 Daim för 1 pund.

Föresten så är det nu dags att göra något, efter att ha vaknat upp helt seg i huvudet, och med en snurrande värld,vilket betyder att jag verkligen måste hitta Järntabletter, annars kommer jg snart må så dåligt så jag knappt kan ställa mig upp från soffan, dags att dra till närmast apotek kanske? troligtvis imorn i så fall, cause it's tea time soon!

Sista grej bara: Känns så otroligt jobbigt, att jag vet exakt vad jag ska säga när jag pratar och hur det ska uttalas, men jag kan liksom inte få ut det på något sätt, troligtvis bara rädslan för att säga fel, men endå, det känns så dumt på något sätt, att jag vet exakt vad jag ska säga, men tungan vägrar...

Puss hej, eller som dom säger här: Lots of Love

4 kommentarer:

  1. Allt ser sa harligt ut!!:D och du verkar trivas aven om det kanske ar lite konstigt allting i borjan, och jag alskar naturen som du har dar :) ha det bra och fortsatt med massa bilder, det ar sa roligt att se :D kram pa dig

    SvaraRadera
  2. Heej syster! :D Allt låter grymt bra tycker jag och jag tror att du kommer vänja dig vid språket snart. Jag vet ju att du är grym på engelska, annars läser man inte Harry Potter på engelska 11 gånger när man är 11 år :S

    Barnen verkar söta tycker jag och du verkar trivas! :)

    Puss och Kram

    SvaraRadera
  3. Nauw! vad söt du är syster <3
    tror inte det var 11 gånger, men vi kan låssas som det ;)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med att precis veta vad man ska säga, men sen blir det inte det som kommer ut... Händer varje dag :) Lots of love!

    SvaraRadera