20101028

IKEA, Bristol och Extra-jobb

Igår var jag på IKEA i Bristol, egentligen borde det inte ta två timmar dit, meeeeeeeen, så kan det gå när man tappar bort sig totalt först i Cirencester, för man inte har koll på hur man ska ta sig ut, seeen kanske ett varv i centrala Bristol och "slum-kvarteret" bidrog till de där två timmarna...


På IKEA såg det ut som vanligt, förutom "The Swedish Food Shop", vid cafét vid utgången, där hade dom ALLT! Nästan i alla fall, bland annat:
Singoalla! 
Julskinka färdiglagad och skivad
Tunnbröd
Hårdbröd
Lingonsylt, lingondricka, lingonsaft
Jordgubbstårta, Daimtårta, Prinsesstårta
Kalles Kaviar
Sill i alla former
Gravad lax + sås
Prinskorv
Hjortronsylt
Daim
Marabouchoklad
Pepparkakor med eller utan kristyr, Pepparkaksdeg, Pepparkakshus
Havreflarn med eller utan choklad
Dammsugare
Mazariner
Julmust
Snaps
Svensk Öl
Paradis chokladaskar!
och antagligen fler saker som jag glömt.

Idag har jag hängt här i huset hela dagen, kollat på tv, ätit pannkakor, druckit te, tvättat mina kläder, tvättat lakan och fått ett telefonsamtal från mamman i familjens kompis, hon vill ha barnvakt imorn kväll, självklart ställer jag upp vettu! Hon skulle ringa tillbaka när jag kollat om det var okej, och det var okej, så nu väntar jag på att hon ska ringa tillbaka.
Ikväll blir det tacos till middag, sen blir det Oxford antingen imorn eller på lördag

 Vattnet är blått, jag tycker det är lite mysko...det luktar klor också...

Det vart kö mitt på vägen mot Bristol, bilolycka...

Jag har kört på Motorväg! Tre-filig!

 Samma namn på grejerna som i Sverige, soffan vid namn Säter!!
 Lunch på IKEA, brunsåsen smakade inte äkta brunsås...

en del av Julhörnan, Paradis, Glögg, pepparkakshus, julmust m.m.
 
Hmmm, den ser ut som något ur en film...men vilken film???

Turiststad/by, gammal, riktigt mysig.

IKEA-shopping + batterier till klockan

Mina köttbullar!!!!

4 kommentarer:

  1. Visst är det något konstigt med vatten, jag tycker att det är "slajmigare" på något sätt ;)
    Älskar bilden på "kycklingblomman". Vet inte om jag har sett den i någon film men jag älskar den. Den är en ren 10 poängare.
    Vi måste boka in en Bristol resa snart igen :)

    Karin

    SvaraRadera
  2. Karin, HP nummer två, och så tänker du efter lite ;)

    SvaraRadera
  3. min väckarklocka!:D hur har du det där långt borta Linnea? Kram

    SvaraRadera
  4. Julskinka och pepparkaksdeg, nu är väl i alla fall december räddad för dig? :)

    Lots of love

    SvaraRadera