20101105

Klocka, Fireworks och nya skor

Igår shoppade jag loss, på internet! Ett par sjukt snygga låga Converse, för 25 pund! min Lycka är gjord! Hoppas på att dom anländer imorgon, och att det är någon som är lika trevlig som den förra som levererade paket hit, alltid lika kul att prata med folk!
men gårdagens internetshopping hindrade mig såklart inte för att shoppa idag med, men idag blev det denna underbart vackra klocka, som jag nu bara måste hitta en kedja till

Var i Lechlade idag, kollade runt lite på priser på posten, letade hemska presenter och kollade runt i den fina stora Antikaffären, det var där jag hittade klockan.

Sedan var det nu ikväll Fireworks/Bonfire party i äldsta barnens skola, så jag var med som vuxen med äldsta tjejen, mellantjejen var inte alltför taggad på Fyrverkerier.
Hon lämnade mig i alla fall på direkten, så jag tittade runt lite, sen ville hon ha mat, så då fick jag fixa det, sen tände dom elden, och jag fick Valborgskänslor, och fick insikten, kommer inte få se en Majbrasa i vår...
 
 
Sedan var det dags för fyrverkerierna! otroligt mycket var det, ungefär som Nyår, sen var jag ju tvungen att fråga någon varför dom Sköt raketer såhär mitt i November, svaret:
"Jo, det är egentligen den 5e november man ska göra det, och det sägs att det var då som Guy Fawkes försökte spränga parlamentet, och det firar vi nu då med att skjuta raketer, och tända en Bonfire, så imorn kommer det vara fullt med Fyrverkerier överallt"
"Som Nyår ungefär alltså?"
"Njaaa, det är mer fyrverkerier på 5e November än Nyårsafton faktiskt, Nyår är det några få som har, 5e November är det i princip alla, överallt"
Så, så är det, alltid lika kul att fråga random folk om varför dom gör saker, dom tittar så konstigt på en, tills man förklarar att man inte är härifrån.
Tydligen, så var han som jag frågade son till rektorn på skolan, och han kände de flesta som jobbade som Au Pairer här runtomkring, så det kan gå!
Nu ska jag kanske försöka sova, imorn ska jag ta blodprov för att kolla mina blodvärden,  på fastande mage, ingen frukost, och ingen mjölk i kaffet, det gäller att lära sig den hårda vägen!


Lots of Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar