20101123

Bristol, punktering, kyla och massa bilder

I söndags var det alltså dags för Bristol med Karin och Linn, jag hämtade upp Karin vid 9.49 (ja, lite sen, men endå) Hade inte sovit alltför länge tyvärr. Föräldrarna till alla barnen kom hem klockan 10 över 4, å andra sidan fick jag sammanlagt 55 pund för kvällen, så det gjorde inte så mycket. Fick dock enbart sova ca 4 timmar, men en stor kopp kaffe skinka och kokt ägg till frukost så klarade jag mig.
Alltså, hämtade upp Karin vid ca 9.49, och hon var lika seg, eftersom att föräldrarna till "hennes" barn var på samma fest, hon hade dock somnat i soffan ett tag. Vi tog min lilla bil och åkte till Cirencester, och in på Waitroses (mataffär) parkering där vi skulle hämta upp Linn, tyvärr var det inte Gratis parkering där, så vi fick åka till en vanlig parkeringsplats där det är gratis på söndagar, när vi åkte tyckte både jag och Karin att det lät så konstigt i bilen, och vi förstod inte alls vad det var, det liksom lät som att någon släpade i marken under bilen och så. Så när vi kom fram till parkeringen (bara typ 2 min ifrån Waitrose), så kollade vi vad det var: Punktering! Askul verkligen! och vi som hade en hel dag planerad i Bristol, men Ikea och allt. Som tur var så kunde vi ta Linns bil, och lämna min på parkeringen, så skulle vi bara byta däcket när vi kom tillbaka, för jag hade ju ett reservdäck.
 Vackert?...

 Karin i Linns bil, snart äntligen på väg!

 Linn kör!

Framme i Bristol och leta efter parkering där vi kan stå...

 ...och vi körde lite fel, denna gata var så smal så man fick ställa sig mellan bilarna och vänta på möte

När vi väl hittat ett parkeringshus, så blir det samma problem vi alltid får när vi ska trycka ut biljetter när man kör in på parkeringen, Linn når inte ut till knappen! Lösning: öppna dörren och sträcka sig ut.

Lunch, Linn köpte en dricka, som var kolsyrad, det visste hon inte, hon skakade drickan, det var kul!!

Här var drickan, sjukt god var den!

Karin blev glad: "Ja!! En typiskt Engelsk julmarknad"
det enda var väll att det var en "Tysk julmarknad"

Haha!

 
Det är en kant där, bara så att ni vet, den ska man helst ha koll på!!
Efter en hel dag i Bristol och bara 4 timmars sömn innan, var jag och Karin rätt trötta kan man säga, varenda liten sak som hände var bara så otroligt roligt, HAHA!
Här väntar vi på Linn som skulle köpa ett par skor, innan vi drog hemåt.

Läskigt...

och Här kommer Linn!
Bristol by night




 En tunnel som är så smal så man inte kan köra åt båda hållen samtidigt, lite obehagligt är den, som tur är, är den inte så lång.

Byta DÄCK!! Woho, det fanns ju en domkraft i bilen, så då är det väll självklart att det finns en sån man lossar bultar med också? eller? inte i min bil...

men Karin är fortfarande lyckligt ovetande om det...
Kvinnor kan!! (alla som vi frågade ifall dom hade en såndär grej var förvånade över att vi kommit såhär långt, och över att vi visste hur man byter ett däck...)

Karin är STARK!!

Slutade med att vi fick ringa till min familj och berätta vad som hade hänt, och dom ringde sin "mekaniker" där dom är medlemmar eller något, och så kommer dom ut med sin bil och fixar det som gått fel, så det skulle ta en timme innan dom kom, så vi gick och satte oss först på Pizza Express (och där tvättade vi händerna, jag menar hur smutsiga var inte dom efter att ha hållit på med däcket och så), sen rignde han som skulle fixa det och sa: "Jag är där om 20 minuter" Jaha, ingen pizza för oss alltså, vi smög ut därifrån och gick in på puben: "The Mad Hatter" där Karin tog ett glas Cola (som inte var äkta Coca-cola, och inte heller Pepsi), och så tittade på vi röstningen på X-factor, sen var vi tvugna att gå tillbaka till bilen igen.

och han som skulle fixa det kom dit, och på hans bil stod det Rescue! det var riktigt roligt med tanke på hur trötta och kalla vi var...

Räddningsbilen!
grejen var ju att det itne var jag som var medlem i "räddningsgrejen",  så efter att vi fått säga: Det var inte vi som körde, men hon var tvungen att dra och hämta barnen... så fick vi åka hem.
och det var mitt och Karins äventyr i söndags!

Detta är min bokhylla, jag hade med mig 4 av dessa böcker, resten har jag råkat köpa lite här och var, mest på Charityshops (second hand butiker)

Köpte en "kedja" i Britol och satte fast klockan på!

Något som aldrig i hela mitt liv har hänt mig förut, händer mig nu hela tiden!
Hittar pengar som ligger och skräpar mest överallt i mitt rum, igår hittade jag 135 pund (men då låg i och för sig 70 av dem i min spargris, som jag plundrade, för jag insåg att jag inte hade något bra att spara dem till, så jag kan lika gärna handla upp dem på julklappar)
Fick mina glasögon på Posten som jag sa! Fy vad skönt att slippa huvudvärken!!!


Blommor som står här i köket, dom luktar så sjukt gott!


Nu ska jag dra iväg och simma, och sen iväg och köpa en julklapp till min käre mor (som för övrigt är i London just nu med jobbet, men schemat var för fullspäckat såklart, så det fanns inte tid att träffa henne)

Lots of Love

2 kommentarer:

  1. Den gula boken i din bokhylla verkar som en skitrolig bok!! Vad är det för någon? :)

    SvaraRadera
  2. Friiiiida: Det var en present som jag fick, för att öppna på flyget, det är en ritbok för Linnea! :D

    SvaraRadera