20101203

Kylan och snökaoset har slagit till!

Har inte uppdaterat på ett tag känner jag, så nu kommer det bilder från en hel vecka!

 Sjutsade en vän till familjen här, till tåget, på vägen hem såg himlen ut såhär, riktigt mysko.

England, och min bil...

Utsikt

Detta är Burford, riktigt vacker stad, förutom att bilarna kör rakt igenom den

Första snön kom i lördags

I lördags blev det Pizza, hemmagjord Pizza! Yummy

 På väg mot Bristol, igen!

IKEA, igen!
Haha älskar att dom har mattan Karby, här också

Bristol

Sjukt fint hus, under tiden vi var lite lost i Bristol.

Inne i ett Centrum i Bristol, sjukt fin dekoration.

 Haha bara min bil på hela våningen i parkeringshuset.

Fin Julgran i Ciren

Första advent firades med ett tänt ljus och glögg och pepparkaka

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vi byggde en snögubbe!

och dekorerade ett pepparkakshus, men det ska man inte göra med en 2åring och en 3åring
2åringen försöker äta och krascha delarna och 3åringen äter kristyren

Valparna!!

Så sjukt söta är dom, och dom har börjat gå riktigt bra nu.

Kylan och snökaoset var det ja, det är alltså max 2 cm snö, och hela England är i totalkaos. Jag menar, man ser fortfarande marken, det är mer snöfläckar än snökaos, enligt min mening.
Inser att SJ (även om de borde tänka över hur de hanterar snön varenda år, och kanske göra något åt något av alla problem), så är det ingenting jämfört med här.
Engelsmännen klagar, om möjligt ännu mer än svenskarna gör på deras kollektivtrafik. Det är totalt kaos, på radio tävlar man om sin värsta snöhistoria, där den som vinner var fast på motorvägen i 7 timmar, för att det var så mycket snö, att bilarna inte kom framåt, och det vart milslånga köer.
Man börjar inse att vi är rätt förberedda för snön i Sverige, och när det är en meter snö på tågspåret är det klart att det blir förseningar, det måste man få räkna med. Men här är det kaos när det är 5 cm snö på spåret, och flygplatser och skolor stänger på grund av snön...
BBC har intressanta artiklar på sin hemsida föresten, med information som jag själv (och alla andra svenskar) måste kunna för att över huvudtaget körkort: "How to drive in snow and icy weather" (och glöm för Guds skull inte kattsanden i bilen när du kör iväg!)

Nu ska jag nog inte klaga mer, för å andra sidan så börjar snön smälta bort lite mer, och jag hoppas för guds skull att det inte är snö och iskallt när jag ska åka hem över jul, eftersom att det är två flygplatser i hela England som har stängt fortfarande (vid ca 3 cm snö ungefär): Edinburgh och London-Gatwick (där jag åker ifrån, Lovely!)

Lots of Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar