20101227

Sverige för ett tag

Är nu hemma i Sverige över Jul, men det var nära att det inte blev så.
Som många kanske läst så är det totalt snökaos på den lilla ön i väst, och flygplatser stänger m.m.
och kan ju tilläga att snäkaoset består av 10-15 cm snö, och de har inte tillräckligt med sån vätska som hjälper isen på start-och landningsbanorna att smälta.
Men jag hade en otrolig tur att mitt flyg gick, även om det var ungefär 3 timmar försenat till slut, vissa har ju inte ens kommit därifrån än.

I måndags så fick jag sjuts av pappan i Karins familj, till pappan i min familjs lägenhet i London, där jag bodde natten mellan måndag och tisdag, för att jag garanterat skulle kunna ta mig till flygplatsen. Utsikt från fönstret i rummet jag bodde i.

 Londons tunnelbana, och jag såg inte väskan på tjejen förrän nu när jag tittade på bilderna!
Skulle ha frågat henne vart det låg...

På Harrods har dom Julskyltning varje år, som på NK i Stockholm, 
mamman i min familj tyckte verkligen att jag skulle åka och titta på det, 
så jag gjorde det på min ensamma kväll i London.
Temat i år var Peter Pan


Harrods

Londons tunnelbana, på väg till Gatwick Airport med 37 kg väskor i släptåg

Vid denna tid var Linnea nära sammanbrott, 
hade varit på resande fot i 8 timmar, 
hade varit runt 6 timmar på flygplatsen,
alla affärer hade stängt, 
flyget sköts upp med 20 min hela tiden, 
fick inte veta vilken gate jag skulle till,
min danska vän hade fått gå till sin gate, och flyget hade till och med lyft för henne,
och inte nog med allt det, de hade världens fulaste julgran!

Äntligen hemma! (nästan),
Vackraste synen jag sett, och den stunden då kameran saknades allra, allra mest av allt.

Sen kom man ju igenom passkontrollen, och står och väntar på sin väska vid bandet, fler och fler får sina väskor, mindre och mindre folk är det som står kvar, till slut är det en röd väska som snurrar runt och en Linnea som står kvar, och en familj som saknar en väska, och i högtalarna hör man: "Alla från London-Gatwick som inte fått sin väska än på bandet ombeds att gå till disken mittemot band 1, så ska det redas ut"
Då brast det totalt, klockan var mellan 3 och 4 på natten, min väska med hela släktens julklappar och alla mina kläder jag hade med mig, hade inte kommit med planet. Dock tyckte han bakom disken rätt synd om mig som står där och gråter, så han lovade verkligen att dom skulle köra hem den, när dom hittade den.

Detta var natten mellan den 21a och den 22a, har fortfarande inte sett röken av min väska, 
har fått en hemsida där jag kan kolla hur det går, men sen i onsdags har det där stått:  
No information Available
Alla Julklappar och alla kläder, det är lite jobbigt att inte ha mer än en tjocktröja, ett par strumpbyxor och ett linne att ha på sig, när jag nu hade packat för att ha ett par tights per dag...
Fick iofs en fin tjocktröja av faster i julklapp, som jag nu kan använda!
Förhoppningsvis får jag väskan innan jag åker hem till England, men just nu känns det rätt otroligt...



Men! Jag är hemma! Jag kom hem till Jul! Jag har fått träffa släkten och är nu inne på vänner-träffarna, 

har idag träffat Emma, och schemat är rätt fullspäckat resten av veckan, förutom fredag-dag och sen är det inte riktigt bestämt vad som händer på fredag kväll heller än.
men några av sakerna som händer är: Nyköping och träffa Julia, fika med klassen, Änglagård tredje gången gillt med mamma, pappa, syster och Henke, träffa Ida, träffa Frida, och träffa Emma igen.


Lots of Love

1 kommentar:

  1. Beyond Retro i London ligger på en jävligt avsides plats... och ta bussen dit, inte t-banan... bara onödigt långt, eller nej, ta bilen^^' Annars får du gå igenom nåt indiskt kvarter som man virrar bort sig i... Var iaf så 2008

    SvaraRadera