20101207

This is England

Herregud så mycket bilder det blidde. Från i lördags fram till idag.
 Karins pepparkakshus, som hon gjorde med "sina" barn, rätt krashat om man säger så.

Cirencester julmarknad, fin ödla

Frågan är vad det är på bilden Linn visar...

Linn

Mina stövlar! Som jag inte köpt än, fördom hade inte storlek 37 
(och dom kommer vara lite för stora i fötterna, men det kan inte hjälpas när man har stora vader)

Queningtons pub blev det på lördagskvällen, kvällens godaste dricka.

Haha en liten felkörning i Bath bara

Park & Ride = bra uppfinning, parkera bilen gratis, 
betala 2.50 pund och åk buss in till centrala staden, finns i de flesta större städerna i the UK.
Karin och Linn på dubbeldäckaren.

Jag och Monkan

 Baths kyrka, riktigt vacker var den.

Baths julmarknad hade en karusell! Vi åkte dock inte

Lunch på en restaurang i Bath

Linn satt på restaurangen och väntade på vår mat, medan vi andra gick runt på julmarknaden
när vi kom tillbaka var flickan inne på sin andra öl, så Monkan beställde en också, Linns kommentar:
"Eg liker Monika!"

Cheers!

Julgran på restaurangen

Inne på restaurangens toalett...

Romerska badet i Bath, hela anledningen till namnet på staden, 
tyvärr kostade det 11.50 pund att gå in och titta.

Christmas-lights in Bath

Pleasure Measure... Karin testade

En kör som sjöng, riktigt vackert

Bath

Bath

Sedan blev det utröstningen på X-factor hos Karin, One Direction gick vidare!
Efter det var det: The Nations top 25 Abba Songs
Vi slutade titta efter 10 min...

Tankade bilen igår, kom in i affären, och han bakom kassan säger: 
"Thank you, that's 43,30 pounds please"
Jag reagerade inte på att det inte stämde, men som "tur var" fungerade inte mitt kort, 
så jag skule tillbaka och betala idag, 
såg när jag kom ut i bilen att han hade sagt fel summa i butiken, så jag fotade automaten (smarta Linnea), 
så åkte tillbaka dit idag,
och visade denna fina bild på vad det egentligen hade kostat

I morse var det frost överallt



Min kamera har visat Error i två veckor nu, och det har blivit värre och värre, så idag tog det 7 avtryckningar innan det blev en bild, så jag åkte till Ciren och lämnade in den i en av kamerabutikerna där.
Om 21 dagar är den klar, och det kommer troligtvis kosta mig 165 pund, och det innebär, ingen kamera fram tills jag kommer hem (då får jag låna mammas och pappas)

Självklart var det vackraste himlen jag sett här på vägen hem då... 
och jag har ingen kamera...
fy farao

meeeeen, jag köpte ju iofs en ny kamera i kamerabutiken också, 
analog såklart, men eftersom det bara var huset (och objektiven ligger hemma), kan jag inte använda den heller förrän jag kommer hem i jul...


Denna veckan är det sista veckan för barnen i skolan föresten, sedan är det lov för dom, vilket betyder stressigare dagar för mig, men det gör inte så mycket, får lite mer sovmorgon och alla här hemma att leka med.

Föresten klumpigaste Linnea idag eller vad, ska springa ner för trappen från äldsta tjejens rum för att fylla på hennes vattenglas, halkar på en tröja som ligger där, halkar ner hela vägen, ramlar framåt och tar emot mig med knäna. Så nu har jag så sjukt ont i höger knä...

Lots of Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar