20101217

It's Christmas time

Apselut!
Känner att när kameran hamnade på sjukhus, så hamnade bloggen i koma, men nu har den vaknat upp.

Har fått ett nytt smeknamn av yngsta tjejen: Nennea!

Bilder från senaste veckan och lite mer kommer här, sämst bilder på grund av mobilkamera, men annars är det ok.
Senaste veckan har alla tre tjejerna varit hemma, för dom fick lov förra fredagen. Det har varit fullt ös hela tiden, men i onsdag drog de iväg till en kompis och bodde över där en natt, så då hade jag lite ledigt mitt i veckan och kunde andas en stund, då kom Karin hit och vi tittade lite på tv, men mest på X-factor videos på youtube, Matt Cardle, vinnaren och One Direction, och "råkade" beställa biljetter till att se alla finalister när deras turné kommer till O2Arena den 19e Mars nästa år! Najs julklapp till oss själva! och det var sista gången jag träffade Karin innan julen.

Förra veckan fick valparna komma ut ur sitt eget rum och springa runt i köket.

Alla mina 3 par nya strumpbyxor gick sönder såhär, 
Valparna har börjat springa runt som galningar i köket.

Krogrunda förra fredagen, det var fler glas än detta när vi gick därifrån, 
dock så var det cola i ett glas, vatten i ett och Kaffe Latte i koppen. 
Linnea fick leka taxi denna kväll!

Karin däremot lekte inte taxi,
det roligaste var kvällen efter när jag fick uppdatera henne om vad hon hade gjort under kvällen, 
och vad hon hade sagt, "NEEEE! SA jag?!?! Herregud!"

På lördagen drog vi till Burford Garden Comnpany, som inte bara är en trädgårdshandel, man kan köpa det mesta där, inte billigt direkt, men riktigt fina grejer! Dom har även en Toy-shop, med massa riktigt fina leksaker.
På Burford Garden Company kan man köpa denna leksak 
(och det är verkligen en leksak för barn!)

Jag: "Den DÄR ska jag köpa till min far i julklapp"
Karin (låssas vara mig): "Pappa, jag köpte en jättefin julklapp till dig, 
men du måste åka till England och hämta den med bil, eller betala frakten..."
men jag köpte den som tur var inte, var inte riktigt i min prisklass...

 Lunch klockan halv 5,
"men vi ska ju bara äta julbord till middag ikväll, så det är lugnt"

Vill ha!
men rätt dyr tyvärr.

Jag: "Är inte det där Herbie?!"
Karin: "Jo Jävlar det är det!"

Knäck ska kokas på svag värme, bara så ni vet...

Inte klockrent gott, inte som andra satsen vi gjorde, den var bäst! och vi hade inte ens knäckformar,
men smart som vi är, så fick vi en idé och ploppade ut små pölar av knäcksmet på aluminiumfolie (dom hade inget bakplåtspapper)
Så vi käkade knäckpölar till efterätt!

Svenskt julbord i England...
Typ julskinka, gravad lax, inlagd sill, Blossa Glögg och en burk Coca-Cola med en tomte på

Såg att dom hade denna på biblioteket, med engelsk text, står med fodralet i handen, 
då går det förbi en kille bakom: "That's a great film!... Just so you know"
Vart så chockade så kunde inte annat än svara: "Ah...alright, thank you"

Badrummet fullt, efter sista tvättningen innan jag åker hem!
men smarta Linnea hängde ett snöre rätt över rummet så att kläderna inte hängde på badkarskanten och toaletten!

Sjukt stökigt rum, men väntar med att göra det till i helgen, då alla andra Au Pairer har åkt hem.
Monkan åker idag, och Karin imorn, men på grund av vädret så åker Karin till London redan idag...
Alltså ensam Nennea i helgen.

Idag är mellantjejen iväg med mamman och handlar mat, så jag har äldsta och yngsta, yngsta är förkyld (som jag), och fick sova riktigt länge, så då bakade jag och äldsta tjejen pepparkakor!
  och nu tittar dom på tv som galningar. Tom och Jerry at the moment.


Lola heter denna valp, så sjukt söt!

Nu är det verkligen nedräkning, om 4 dagar bär det av hemåt! Kommer få sjuts till London av familjen för dom ska på balett på kvällen. Så först skulle vi äta lunch någonstans, sen släpper dom av mig på Paddington Station, därifrån ska jag ta tunnelbanan till London Victoria, där tåget till London-Gatwick Airport går ifrån, klockan 3.21pm, kommer fram 3.52pm. Sen ska jag hitta rätt på flygplatsen, kånka runt på väskor, och vänta på att incheckningen öppnar. Är rätt glad att jag inte flyger från Heathrow, fatta springa runt som en galning där igen för att hitta, nu är jag i alla fall mer bekväm i språket och kan fråga folk, och förstå vad de svarar!
Lots of Love, för denna gång

1 kommentar:

  1. Linnea... den där vovven är ju ganska liten så du borde ju kunna få plats med den i väskan..? Kanske du kan sno med dig den hem och ge till mig? :D

    SvaraRadera