20110204

Long time, no see

Som sagt, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
meeeeen, som alltid finns det anledningar till det såklart, sedan senaste uppdateringen har allt detta hänt:
+ Alla mina vykort har kommit fram! (Förutom ett, blir lite arg då sådär)






+ Karin och Linnea har bestämt sig för att bli nyttiga! Så vi hade vår "Sista måltid" som Karin uttryckte det på Donken, visste ni att man inte ska ta bort lappen man sätter klistermärken på förrän efter kaffet är urdrucket? Spillerill Spilleroll tänkte jag










+ Till vår stora glädje kom våra fina biljetter på posten, bara vänta lite mindre än 2 månader nu då.








+ Förra helgen tog vi korta trippar, och vi bestämde oss för att åka till en by som Karin sett sin första dag här i England. Insikten att det fina faktiskt var Burford, som vi varit i antal gånger, var inte alltför kul för Karin sådär, jag skrattade inte alls mycket, jag lovar...





 





+ Kommer hem på kvällen och ska sitta Barnvakt, men gissa då vad som hände? jo dörren var reglad innifrån, så vi fick vänta tills barnen var nattade.
Karin: "AAAAHH Vilken J*VLA blixt!"











 Karin: "Hur lyckas du se så söt ut med den där blixten i ögonen?!"
Linnea: "Jag är alltid söt!"
haha självförtroende till tusen!































+ Sedan var det solig vårdag, så vi tog en promenad i vårvädret, och sjöng "Blåsippan ute i backarna står..." och andra barnsånger. 












Vi lyckades även ta oss igenom HELA Idas sommarvisa.










































OCH bryta mot en Brittisk lag! (Wow! Criminals va?) och lagen var: "Man får inte gå på annans mark, enbart på Public Footpaths" men vi gick in några meter i dennna jätte-jättefina skog.
















Karin: "Linnea! Spring nerför här, så fotar jag med din kamera!"
Linnea: "YAY!"

 














(men Karin, du misssade tyvärr mig på 50% av bilderna, men alla andra var bra!)








 
+ Har börjat en kurs på måndagseftermiddagar, som heter printmaking. Senaste två gångerna och även på måndag håller vi på med Linoleum-tryck. Duktiga Linnea bestämde sig för att göra något tvärtemot sig själv och ta det riktigt lugnt och sansat och inte stressa igenom uppgiften. Trycket ser perfekt ut på linoleumet, och är riktigt stolt över det. Tror ni inte då, med min otroligt äckliga otur att plattan är för porös av dum och okänd anledning, så färgen går in i plattan? Jo men VISST! f*n, var ungefär ordet jag då använde i min frustration. Är dock fortfarande stolt över att jag tog det lugnt och inte stressade! Wihoooo





 
Linnea at night, långärmad tjockiströja, mössa, tjocksockar och även varm vetekudde och varmvattenflaska

+ Har även lyckats jobba 42 timmar förra veckan (utan barnvaktstimmar inräknat) men inte fått ett pund mer i lön... aaaaaanyways, nu bär det av till en familj i närheten och lite barnvakt, deras Au Pair kommer inte förrän på söndag, så denna vecka har de haft det lite jobbigt tror jag.

 Så Linnea sitter barnvakt idag, medan Karins kompis kommer hit med sin pojkvän, men jag får träffa dem imorn troligtvis, innan jag ska sitta barnvakt på kvällen igen, och sen barnvakt på söndag, men det får jag extrapengar för! Wihoooo!
Lots of Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar