20110216

AAAAAAAARRRRRRRGGGGGHHHHH

"Man ska inte klaga på Au Pair-livet i sin blogg"
Jo tjena, vad ger det för bild av hur det är egentligen? Nej, censur är inte min grej.
Därför: Dagens eftermiddag har varit freakin hemsk! varken mellan-tjejen eller äldsta tjejen har lyssnat på ett ord av vad jag har sagt, de tjurar emot mig hela tiden, och bara skriker åt en när de inte får som de vill. Så nu är jag så nedrans trött på det alltså! AAAARRRGGGH (avreagerad)
Meeeeeeeen lite uppdatering om vad vi gjorde i helgen då:
Det har kommit hit en ny Au Pair, från Tyskland är hon, hon heter Michaela (och man säger ch som sh), men vi kallar na för Ela istället, mye enklare förstår ni.

Lördag

Jag och Karin drog till Lechlade, där Lions hade bokförsäljning, jag köpte 7 st böcker
Twelfth Night och Hamlet av Shakespeare
The Time traveler's Wife av Audrey Niffenegger
Misery av Stephen King 
Wuthering Heights av Emily Brontë (Mest för att boken var så sjukt gammal-bok-vacker)
och sedan en bok om fotografi 
och en bok om hur man kan bli mer miljövänlig, med små medel
 Sedan hämtade vi upp Ela och drog till Cirencester,
där jag köpte ett par Gummiblöttar 
(inga bilder dock, har icke hunnit med det)

 
Ska man inte titta på vägen när man kör?

 Sådär ja, bättre!

Läser Eat Pray Love av Elizabeth Gilbert, citat: 
"Who gets sunburned in Stockholm?"
bra fråga, jag?

Lots Of Love, my sweets

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar