20110508

Oj så mycket som har hänt...

London och X-Factor hände, sedan försvann tiden i ett virrvarr av Au Pairer hit och dit, flängande fram och tillbaka och Svenska vänner på besök. För att göra många långa historier korta så har det sedan senaste uppdatering hänt följande:

+ Karin kom tillbaka igen, efter en vecka hemma i Sverige.
+ Har köpt nya löparskor, som är sjuuuukt snygga.
+ Karin åkte tillbaka till Sverige igen
+ Drog till London för att göra Högskoleprovet, fick dock inte den bästa förberedelsen, med barnvaktning på kvällen, och en 2-åring som lyckades vakna precis när jag skulle gå och lägga mig, och höll mig vaken så det slutade med att jag fick 3 timmars sömn, vilket inte är att rekomendera om man vill kunna komma in på arkitektur. och denna gata finns för övrigt i Sheperd's Bush!
+ Jag, Ela och Cristin drog till Stroud där vi träffade på en till Au Pair från Finland, trevlig prick, som kunde Svenska, men vägrade prata det. Jag drack världens största kaffe (kändes så, toppen!)
+ Hade min sista Printmaking kurs, och började se framemot Foto-kursen, som skulle börja den 3e maj, men som i sista minuten blev inställd...
 

+ 3-åring i huset fyllde 4, med ett stort Kalas, med en trolleri-tant som hade fullt med djur, och då fick jag hålla i Duvan hennes!

+ Julia anlände till landet!!! Vi spenderade några dagar här på landet, sedan drog vi till London, där det blev parker i massor och sånger i regnet. Underbart trevligt!
+ Frida anlände till London, och vi spenderade 4 dagar på London Eye, Madame Tussaud, Portobello road, i Hyde Park, på Oxford Street och på Harrods, Lovely!
+ Jobbade under 3 veckor enbart 3 dagar, rätt lagom chill sådär...
+ 4-åringen opererade sina öron för att hon inte har hört riktigt, så nu hör hon allt!

+ Har sett Swindon (ligger 40 min bort, har inte riktigt varit där), Stonehenge och varit i Bath
+ Karin kom tillbaka efter 4 veckor! YAY!!

+ Jag råkade fylla 20, så då blev det lite mysmiddag med Karin och Ela på restaurang och sedan Arthur på bio, sjukt bra film!

+ HRH Prince William of Wales and Catherine Middleton gifte sig, och blev The Duke and Duchess of Cambridge
Prins Harry var otroligt stilig, my turn next?

 

+ Myrsloken och Noshörningen gick på Wild Life Park och såg massa härliga djur! (min födelsedagspresent från Karin)

 
+ Åkte med Karin, Ela och Cristin och tittade på en klosterruin och Sudeley Castle, vilket var otroligt vackert.

Och då har vi anlänt till denna helg, som började med att jag, Karin och Ela åkte till Cirencester för att träffa en ny Au Pair som heter Irina från Rumänien, hon var riktigt trevlig!
Sedan på lördagen så var det så att Cristin fick jobb hemma i Tyskland, och eftersom hennes familj här i England var lite speciell, på ett dåligare sätt, så bestämde hon sig för att åka hem. Vilket gjorde att vi skulle ha en liten avskedsdag för henne. Så igår kom Karin hit med hennes familjs två hundar, lämpade av dem och hämtade upp mig istället, och vi hämtade upp Ela, och tog oss iväg mot Cheltenham och till Cristins hus, för lite eftermiddagschill.


 
Vi Byggde Dinosaurie-pussel jag och Karin, efter att ha hittat bilden på hur det skulle se ut insåg vi vad de där pinnarna med konstiga bollar ovanpå var, TRÄD såklart!

Sedan drog vi till Cheltenham för att köpa biobiljetter, och för att handla ingredienser för PIZZA!!


 Bästa bilen!

PIZZABAK!!



 

 Alltså, mina skills med degen är ju toppenbäst!
Dock var pappret konstigt, så pizzan fastnade i pappret...

 Så det resulterade i denna syn vid bordet...

 Efter middag bar det av mot Cheltenham city!
Det regnade... Welcome to Britain!

 Ooooohhhh Ferrari!!
Och kvällen avslutades då med 
Water for Elephants
riktigt bra film, rekomenderar den till alla!






Lots of Love



p.s ska försöka vara snabbare med update nästa gång, lovar på heder och samvete

3 kommentarer:

  1. Roligt att äntligen få läsa lite om vad som händer!
    Vi ses på Fredag

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt vart jag ska börja med min kommentar. Jag börjar med att säga att de är skönt att vara tillbaka.
    Vad hände med alla bra bilder vi tog i Wildlife parken? De med dig på Tågrelsen? ;)
    Jag måste verkligen hitta vart de säljer de där bildekalerna "My other Car is a broom", det är en Måste stämpel på den :)

    För ALLA som skulle vilja se mer av Linneas Skills med degen så finns det mer bilder. Så hör bara av er till Linnea så lovar hon att skicka mer bilder (det finns en hel filmrulle) så hör bara av er :)

    Fler inlägg önskas i framtiden :)

    Karin

    SvaraRadera
  3. Jippi-Linnea åter på banan och vi för läsa om hennes,Betts och andra vänners underbara äventyr:)Vi bugar och tackar och hoppas du får en kul helg med familjen. M&R

    SvaraRadera